Svammel svammel

0kommentarer

God morgon!

Började gårdagen med en löprunda och frukost i solen för att sedan ta en runda längs Queen Street for att kolla in lite affärer. Behöver ett par solglasögon och ballerinaskor, men är osäker på hur mycket jag ska spendera på det. Skulle kunna få det väldigt billigt, men samtidigt kanske det är bättre att lägga lite mer pengar och få bra grejer. I alla fall när det gäller solglasögon, för ballerinaskorna lär jag förmodligen nöta ut fort ändå med mina knäppa fötter! Jag hittade bra, men rätt dyra brillor. Måste fundera mer innan jag köper. Finns lite saker som är mer viktiga att lägga pengar på för tillfället...t ex mat, hyra & gym, hehe.

Tog med lunchen ned till beachen för att äta den där. Dålig idé. I alla fall om det då och då kommer vindar från helvetet och blåser upp massvis med sand över maten. Det blev en knastrig lunch vill jag lova. Inte äcklig, men...knastrig helt enkelt. Förutom vindarna så var det helt otroligt fint och soligt. Jag tänkte för mig själv flera gånger att "shit, det här är ju som att vara utomlands!". Haha, no shit? Lite så är känslan, att man är hemma. Ibland är den känslan starkare och ibland är den som bortblåst. Livet är en berg-och-dalbana. Upp och ned.

Häromdagen pratade jag i sömnen fick jag veta. Jag har en omfattande historia av "prata-i-sömnen-stunder" genom mina år som existerande människa. Ska inte ta upp något här, men jag har gjort en hel del knäppa grejer. Så, när jag fick veta häromdagen att jag pratat i sömnen stelnade jag genast till, andades in och försökte låta så obesvärad som möjligt när jag frågade vad jag hade gjort/sagt. Helt oväntat fick jag en positiv överraskning av svaret. Jag hade sagt en del knäppa grejer, men jag hade sagt det på engelska! Ett framsteg med språkkunskaperna!

Nej, gud vad jag svamlar på om helt ointressanta grejer. Det jag skulle säga var ju att det var en solig och fin dag igår helt enkelt. Så, då vet ni det. Det ska bli lika fint idag så det blir nog mer beach-häng. Frida slutar vid 14 idag så efter det ska vi ta en fredagsfika någonstans. Det lutar åt att det blir på en mjölkbar, haha. Vi har gått förbi stället många gånger, men aldrig prövat det. De serverar mjölk i massa olika former & smaker tillsammans med en kaka. Så man dricker sin speciellt utvalda mjölk tillsammans med en cookie. Haha, så sjukt roligt. Såna ställen saknar man med Sverige. Ställen där de fokuserar på en grej och gör det jävligt bra. Finns t ex ett ställe här där de bara serverar bacon, fast på typ 100 olika sätt. Ett annat ställe fokuserar på kyckling och donuts. Riktigt konstigt faktiskt, men kul med folk som har udda idéer och bara kör.

Hörde förresten att Sverige vann mot Kanada, wieheee! Grymt kul! Hörde också att det avgjordes av en riktigt bra straff eller nåt. Borde kolla upp det där lite mer så att man låter lite kunnig när man ska reta kanadensarna.

However, skulle kunna pladdra på här i all evighet, men är nog dags att göra lite nytta. Hoppas allt är bra med alla.

Kram på er!
e


Kommentera

Publiceras ej